Orlen Tour de Pologne Amatorów 2022

Powtórka z rozrywki.

Po całkiem udanym debiucie na Tour de Pologne Amatorów w 2021 rok, pełen dobrych wspomnień i energii, postanowiłem powtórzyć start licząc na dobrą, zdrową rywalizację. Dlatego wspólnie z rodziną, zaaranżowaliśmy urlop w Bieszczadach połączony ze startem (lub na odwrót :)) Zapakowaliśmy manatki i ruszyliśmy przez pół Polski do Arłamowa.

Złe dobrego początki

Niestety tym razem pogoda spłatała soczystego figla. Przez Polskę przetoczył się front, zalewając góry rzęsistym deszczem. Srogo lało w nocy i tuż przed startem w dniu imprezy. Uczestnicy siedzieli w samochodach do ostatniej chwili, wychodząc z założenia, że jeszcze zdążą zmoknąć. Nie po to jednak tu przyjechałem, żeby siedzieć w aucie.

Start Tour de Pologne Amatorów 2022

Tak, był, choć w tym roku nieco chaotyczny – z jakiegoś powodu postanowiono połączyć część sektorów i wypuszczono nas w dużej (za dużej) grupie. Efekt był taki, że na „siodle” (charakterystyczny stromy zjazd/podjazd na wyjeździe z Arłamowa) zrobił się korek. Później długi zjazd, na którym priorytetem było trzymać emocje na wodzy i uważać, by się nie przewrócić. Niestety wiele zakrętów zbierało żniwo w postaci przeszlifowanych zawodników – pogoda dawała o sobie znać.

Nabieranie tempa

Wraz z upływem kolejnych kilometrów, asfalt zaczął przesychać, co dawało dwie rzeczy: przyczepność i większą frajdę. Tempo rosło, uformowaliśmy coś na wzór grupy 5-8 osób, która w zależności od zjazdu lub wjazdu, miała innych liderów. Piszę na wzór nie bez kozery, bo de facto mijaliśmy się i wymienialiśmy na zjazdach i wjazdach (każdy tu szuka właściwego dla siebie rytmu) co nie zmienia faktu, że mijanie tych samych osób dawało dodatkową motywację.

Zachować siły do końca

Schemat trasy dobrze pamiętałem z zeszłego roku. Długi zjazd, później dwie pętle, a na nich podjazd, zjazd, podjazd, zjazd, podjazd, zjazd (x2), a potem już do mety tylko… podjazd. Kluczowe to nie „zajechać” się na początku. W sumie udało mi się zachować siły do końca, tak by nawet zafiniszować, na mecie na szczycie w Arłamowie. Fajnie!

Podsumowanie startu

Porównując z zeszłym rokiem, czas okazał się praktycznie identyczny. Osiągnąłem wynik gorszy o 18 sekund (2:41,01) co dało 284 miejsce i 90 w m3. Byłem szybszy na podjazdach, i wolniejszy na zjazdach, co zapewne było efektem deszczowej aury. Nie mniej wynik uznaję za dobry, zakładając, że w optymalnych warunkach, wykręciłbym lepszy czas niż rok wcześniej. Mam jeszcze jedną obserwację. W tym roku wystartowałem na sporo bardziej wyrafinowanym sprzęcie – Specialized Roubaix Expert wyposażonym w hydrauliczne hamulce tarczowe oraz elektroniczną grupę Di2 od Shimano. Fakt, te udogodnienia w połączeniu z amortyzacją Future Shock 2.0 dały mi sporo więcej pewności, szczególnie na zjazdach. Wniosek jednak jest taki, że nie wpływa to w ogólnym rozrachunku radykalnie na czas, czyli – jedzie kolarz 🙂

Podsumowanie Tour de Pologne Amatorów 2022

TDPA jest ok. Impreza daje Ci możliwość, aby poczuć się jak PRO. Jedziesz po tych samych trasach, co zawodowcy. Oprawa jest profesjonalna, start ( poza połączeniem sektorów ) napawa dumą – gra motywująca muzyka, jest dużo kibiców. Na trasie też sporo dopingujących. Meta na podjeździe daje dużą frajdę. Wręczenie nagród z „pompą”. Jest to wydarzenie na wysokim poziomie.

Drodzy organizatorzy: Na przyszły rok, zamówcie koniecznie lepszą pogodę 🙂

Popisał się

Piotr Modzelewski

Poczytaj więcej

• Jak Jerzy Górski zaczarował mój rower
    Na wiosnę ’21 odpaliłem projekt „Retro Bajk”, czyli modernizację swojego startego roweru MTB, który to dostałem od rodziców w wieku 16 lat. Teraz mam 38, więc jak łatwo obliczyć jest … Więcej
  • Najwyższy szczyt gór Biokovo – Św. Jure
    Jako chłopak z nizin przed górami czuję respekt. Św. Jure (1762 m.n.p.m), najwyższy szczyt gór Biokovo oraz drugi najwyższy w Chorwacji, okazał się łaskawy. Pozwolił mi wjechać na sam czubek … Więcej
  • Najbardziej kolarskie logo jakie widziałeś?
    Czy jest to najbardziej kolarskie logo jakie widziałeś? Według nas tak. Ale jeśli jeszcze nie dostrzegasz wszystkich kolarskich szczegółów, to chętnie zabierzemy Cię na szybką rundkę z naszym logo. Nos … Więcej